Tuesday 14 January 2014

CiocolatISME



Salut, mai tineti minte cand spuneam ca materialele din jurul nostru, chiar daca fac parte din campanii dedicate vanzarii unui banal produs, involuntar ne educa, nu doar ne informeaza despre produs?
CONTEXT
Merg intr-o seara intr-un magazin "de zona" cu bf, sa cumparam ceva "completari" la reteta pentru cina si fara sa mai luam cos de la intrare, ne miscam repede printre rafturi, purtand in mana maruntisuri ( pe langa produsul principal pentru care ne-am dus acolo, lucru care se intampla tot mai frecvent in ultimul timp, o fi din cauza reclamelor?). La un moment dat ajungem la casa, punem totul la scanat si asteptam ca vanzatoarea/casierita sa scaneze ... si daca tot eram in febra pungutelor irelevante pentru cina, ma vad cum intind mana spre un raft amenejat langa casa, plin ochi cu licuri de ciocolata calda.
"de cand n-am mai baut una....." imi zic, salivand, iau un plic  "oare este si alba, ca-mi plac emai mult" si mai iau un plic, care parea sa aibe altceva desenat pe el, si ca sa-mi dau seama daca e la fel sau nu citesc... It turns to be a joke ... ha ha aveam doua plicuri de ciocolata alba in mana, pe unu era un banc, pe celalalt .... si mai citesc unul de pe raft.
Oameni buni ... prima reactie a fost sa pun plicurile inapoi, mi-a pierit pofta " bag picioru' ! ", apoi stau si ma gandesc ... doar mi-am promis ca nu mai ignor subiectul.
Ajung acasa si-l rog pe tati sa citeasca un plic: "haha, funny" zice. Aham....

Iata cum vad eu lucrurile:
(sincer, nu stiu exact cate variante de glumitze sunt pe piata, eu astea le-am vazut)
1. marketistii "la festa" s-au gandit ca fetele nu au alceva de facut decat sa chiuleasca (de la scoala, liceu, faculta, job ...) si sa stea la cafele, cafelute si ciocoline dulci barfind si contempland superficialitati despre viata. Spun asta pentru ca in cele 4 mesaje fetele astea n-au un job, o treaba, un scop, ci stau la povesti, sau sunt in excursie, vorbind despre maritis sau barbati, deci ele, fac fotosinteza sau mai mult consuma decat produc.
2. lookul lor: sunt asortate, accesorizate, frezate si binenteles skinny fapt care ma duce of course, la superficialitatea de a pune accent pe look daca nu chiar subliminal mesaj ca asa ar trebui sa fie o fata cool. Deci fetelor ce mai asteptati, infometati-va!
3. personajul principal pare sa fie "desteapta" asta Laffy, care da sfaturi si pareri "funny si inteligente" dupa cum urmeaza:
a) Q:"Laffy ce trebuie sa fac daca un barbat nu vrea sa ma vada?"
A: "Stinge lumina"
- la prima vedere pare tare amuzant, dar totusi, asta vrem sa transmitem grupului tinta? Adica, tu, blondo , proasta, care esti, daca la "iuby" nu-i place fatzau' tau, poti sa-l faci si pe intuneric! ... si dupaia ca sa-ti treaca "amarul" poti sa bei o cioco calda.
b) Blonda: " Inca nu pot sa imi dau seama care este animalul meu preferat".
Laffy: "Eu, nu am niciun dubiu! O haina de nurca in dulap si un jaguar in garaj!"
- cu totii stim ca bancul original se termina cu "boul care le plateste pe toate", deci de aici ar trebui ce? sa deducem ca femeile sunt superficiale si mai mult decat atat, materialiste? Ca daca cumva blonda nehotarata nu si-a definit preferintele, o initiaza mult mai experimentata Laffy? Si ca tre' sa treci pe la mai multi taurasi pana gasesti boul?
c) Q: "Care e diferenta intre un sot si un iubit?"
A: "cam 20 kg"
- iarasi un banc fumat, care vrea sa arate ca de fapt institutia casniciei si codul familiei nu mai are nicio valoare, iar femeile nu mai lupta pentru uniunea unei familii, pentru calitatea si statutul pe care ti le ofera o casnicie, pentru dragostea si respectul reciproc ce se naste in sanul familiei, ci mai degraba se preocupa de singura diferenta intre un barbat singur si unu' insurat, si anume cele 20Kg pe care le pui dupa casatorie. Adica omul nu mai face niciun alt efort, decat cel de a manca pana nu-si mai vede p%&a si pe noi asta ne doare, ca femei, ca de fapt omul de langa noi, nu mai arata bine, nu mai arata comercial .... Hm.... Sper ca reusesc sa redau, prin ton si punctuatie gradul ironic la care vorbesc, iar lumea sa inteleaga frustrarea si indignarea fata de aceasta campanie. Ia te uita domne ce procupari au inteligentele astea doua!
d) Q: "De ce doar putine femei vor sa jace fotbal?"
A: "Pentru ca este greu sa gasesti 11 femei care doresc sa se imbrace la fel."
- adica femeile sunt atat de superficiale incat se preocupa doar de cum arata si sunt atat de rautacioase si invidioase incat nu suporta ca cineva sa mai aibe lucruri sau produse pe care le au ele + femeile nu sunt un teamplayer. Adica oriunde duci 11 femei, risti sa ai parte de un mare circ, nu vei vedea unitate, respect si toleranta, dar la barbati asta vezi! Ce lectie valoroasa, nu-i asa? 
Iti place cum te indeamna "la festa" sa-ti apreciezi sotia, iubita, mama, prietena, fiica ... la o ciocolata calda?

CONCLUZIE:
Am baut cele 4 plicuri de ciocolata calda si voi mai bea cand imi convine ce citesc pe ambalaj!


O seara buna.

No comments:

Post a Comment