Tuesday 7 January 2014

feminISME

Uff, ce greu a fost sa pun titlul. Niciodata nu mi-a facut placere sa ma etichetez cu ceva anume ("rocker-ista", hahaha, basketbalista, manelista, pesedista si in special feminista). Mi-a fost intotdeauna greu sa accept diferenta dintre sexe, sa accept ca sunt discriminata, sa accept ca suntem "sexul slab", ca traim intr-o lume a barbatilor, bla, bla, bla, de fapt nici acum nu accept, doar ca sunt mai constienta de fenomen. Inca nu sunt sigura ca voi avea inspiratia necesara, abordarea corecta ( daca exista una), timp, chef si aptitudini sa continui vreme lunga cu acest subiect, dar mi-am zis ca trebuie sa fac asta pentru ca asa simt in ultimul timp, fara sa am pretentia la vreo eticheta.
Ca sa fiu mai concreta, am de gand sa scriu niste materiale prin intermediul carora voi atrage atentia asupra unor aspecte privind imaginea femeii in vremurile noastre.
Deci ppl, simt eu ca-i musai sa zic cu "voce tare" ca am ajuns la un nivel ridicat de "fucked-up-itate" si ca nu mai pot cu papushele astea din jurul meu, din filme, reclame, de pe facebook, din reviste, de pe tramvaie, de pe saci de ciment, de pe bradul de Craciun s.a.m.d., nu mai pot cu materiale promotionale care se vor cool, funny, sexy si mai stiu eu cum, doar ca sa vanda, si noi le luam drept etalon. Cred ca trebuie sa fin constienti ca aceste materiale ne educa copiii, prietenii, iubitii, fratii, tatii, colegii si chiar si pe noi. Din pacate educa prost, si ma gandesc, ca la un moment dat, de voi avea un copil, doi, trei, sapte ... nu vreau sa-i aud cu texte dinastea. Bun, imi zic, ii voi educa altfel, dar ce se intampla dupa ce ies pe usa casei si dau nas in nas cu restul lumii....?
Pe scurt, vreau sa atrag atentia asupra imaginii care se promoveaza in media vis-a-vis de rolul femeii in societate ( familie, job etc) pe care, in mod inconstient, de multe ori, o preluam, fara sa o mai procesam, ajungand sa ne comportam ca atare, atitudinea fiindu-ne subliminal indusa de mesajele care ajung la noi.
Asadar, voi relata si comenta, de-a lungul timpului, lucruri pe care le vad, le simt, le aud sau mi se par ....
Poate cu timpul imi voi imbunatati si modul de a va scrie.

sursa foto: http://singlemindedwomen.com/wp/wp-content/uploads/2009/04/smw-career-tool-work-strong1.jpg

Noapte buna.

No comments:

Post a Comment